sobota, 6 listopada 2010

Jumatan

Salat Jumat to piątkowa tradycyjna modlitwa, odbywająca się w każdy piątek o 12.00 (to właśnie przez tą ważną modlitwę piątek przez muslim traktowany jest jako niedziela - dzień (prawie) wolny, religijnie ważny). Trwająca około 30 minut modlitwa poprzedzona jest przez kazanie, głoszone przez muazina - wczorajsze dotyczyło traktowania wszystkich istot (ludzi, zwierząt, roślin) w jednakowy sposób... Proste.
Nie czułam się komfortowo, raczej nieswojo, obco. Nie ze względu na kazanie czy ludzi, ale ze względu na to, iż byłam jedyną kobietą w meczecie, warto również dodać że byłam jedynym bule w meczecie. To chyba właśnie spotęgowało ten dyskomfort. Stałam się atrakcją samą w sobie (dari mana? siapa namamu?). Nie pójdę tam więcej. Chyba.

Mój pierwszy Jumatan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz