poniedziałek, 4 października 2010

Gili Islands

Jak to na wyspy trzeba się dostać tu... łódką. Ci, którzy mnie znają i
wiedzą również czym jest dla mnie woda i w jaki sposób ja rozumiem
"morską przygodę", mogą sobie jedynie wyobrazić moje samopoczucie na
tej kupie średnio skleconego drewna, które czuło nawet najmniejszą
falę. Gdy widziałam, jak pan rybak czy kapitan (nie wiem cholera jak
go nazywać), odłamał kawałek drewna z łódki, aby za jego pomocą
uruchomić silnik, myślałam że zemdleję. A że był sztorm (w moim
odczuciu, oczywiście), 20-minutową podróż odchorowałam po swojemu. Ale
koniec z tym.
Gili Trawangan-Gili Air-Gili Meno - tak można je stopniować pod
względem natężenia zabawy, funu.
Gili Meno-Gili Air-Gili Trawangan - tak można je stopniować pod
względem jakości chillu, relaxu.
Gili Air-Gili Meno-Gili Trawangan - tak stopniuję je ja, chcą
przedstawić swoje upodobania.
3 wyspy. Piasek, słońce, ciepła i cudowna woda.
Na wyspach nie ma ruchu skuterowego, samochodowego - są tylko rowery, bryczki.
Nie ma "fresh water". Z kranu leci słona woda, więc mycie zębów staje
się nowym, ciekawym doświadczeniem.
Są turyści, dzięki czemu panuje swoboda w noszeniu się, nie patrzy się
źle na bule (western people), siedzących w barze w bikini lub szortach
(nie do pomyślenia na Lombok). I fajne to.
Cenowo trochę wyżej niż Mataram. Ale mimo wszystko nie jest źle.
I tu spełniło się moje marzenie. Nie pamiętam czy pisałam o tym
wcześniej, ale Lombok (jeśli nie cała Indonezja), cierpi na brak
dobrej kawy. Indonezja to kraj instatnt. Kawa tutaj ZAWSZE jest z
cukrem, ZAWSZE ze słodkim mlekiem. 3in1. ZAWSZE. Nie serwuje się tu
kawy z ekspresu. Nie ma po prostu. I gdy moim oczom ukazał się w
jednej z kawiarni Gili Air napis Lilly - nie mogłam nie skorzystać z
okazji! Płacąc 15000 za filiżankę espresso (normalnie za to
kawopodobne gówno płacę 5000), wypiłam zajebistą kawę bez cukru
(!!!!!!), z niesłodkim mlekiem (!!!!!!). I to jest idealny przykład na
to, że marzenia jednak się spełniają!

Gili Air



Kawa - Gili Air



Kawa - marzenie



Gili Trawangan - lampy



Gili Trawangan 1



Gili Trawangan 2



Gili Trawangan 3



Gili Trawangan - Krolowa Zycia

4 komentarze:

  1. hehe, nie - kawa byla spoko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. przywiozę ten mały ekspresik i dobrą kawkę

    OdpowiedzUsuń
  3. i miny Twej podczas naszej morskiej podrozy nigdy nie zapomne...bezcenne!
    mali z Bali

    OdpowiedzUsuń